Posted on

Wiele osób, które zaczynają interesować się degustacją kawy, zastanawia się nad tym, czy można tu eksperymentować z zakupami. Oczywiście, jak pokazują nam wszelkie dane statystyczne, będziemy mieli tutaj rzeczywiście bardzo duży wybór i w konsekwencji najlepiej po prostu posmakować różnych gatunków. Na pewno Arabica to kawa bardzo popularna i niezwykle uznana również przez doświadczonych baristów. Jeżeli ją kupimy, to na pewno się nie zawiedziemy. Mamy tu przecież gwarantowane optymalne pobudzenie, ale także wiele walorów smakowych. Już sam aromat będzie robić wrażenie, a po pierwszym łyku poczujemy, dlaczego zrobiliśmy dobrze, kupując taki produkt.

Czy kawę kupować w dużych opakowaniach?

Podczas zakupów powinniśmy nawet zwrócić uwagę na to, jak duże opakowania kawy kupujemy. Pamiętajmy o tym, że wszystko będzie uzależnione od naszych indywidualnych potrzeb oraz od tego, ile kawy będziemy dziennie wypijać. Oczywiście, jeżeli kupujemy kawę rozpuszczalną, to pamiętajmy, że będziemy jej wsypywać do kubka znacznie mniej, aniżeli mielonej. Dlatego, jeżeli chodzi o ciężar opakowania, to tego typu kawy będą się między sobą różniły. Jeżeli zużywamy na przykład w przeciągu dwóch tygodni opakowanie, gdzie jest 200 mg kawy rozpuszczalnej, to w przypadku, gdy zdecydujemy się na kawę mieloną, to wtedy na pewno lepiej wybrać opakowanie 500 mg. Oczywiście nie ma też sensu kupować ogromnych opakowań, jeżeli kawę pijemy rzeczywiście rzadko.

Komu może się przydać ekspres ciśnieniowy?

Warto też oczywiście zastanowić się nad ekspresem ciśnieniowym. Takie urządzenia są wykorzystywane, jeżeli na przykład będzie preferowana przez nas Arabica, która jest kawą właśnie najbardziej smaczną i często także podawaną w profesjonalnych kawiarniach. Są to urządzenia rekomendowane oczywiście dla osób, które będą miały przynajmniej trochę czasu na to, aby potem ekspres ciśnieniowy umyć. Generalnie są to urządzenia samoobsługowe i nie będziemy tutaj w zasadzie musieli orientować się jakoś mocno w ich obsłudze. Jest ona banalnie prosta.